Positiv Trafikkskole fyller 10 år!

I år kan Positiv Trafikkskole se tilbake på 10 år med suksess, og det hele startet med et karriereskifte.

Sagen-Hafstad, som opprinnelig er utdannet rørlegger, trivdes ikke helt i jobben. Han fant derfor ut at han skulle søke seg inn på Statens Trafikklærerskole, og begynte studiet året 2001-2002. 3 år etter endt studie startet han for seg selv.

– Det var egentlig aldri en plan at jeg skulle ha noen ansatte. Men jeg fikk et bra navn, og markedsførte meg ganske godt. Jeg fikk også en bekjent til å lage en helt ordinær hjemmeside, men den var mye bedre enn andre hjemmesider den gang og da eksploderte det. Jeg fikk fort nye elever, dermed ansatte jeg først en, også en til.

Slik gikk det noen år, og Sagen-Hafstad delte lokaler med andre trafikkskoler gjennom Proff Trafikkopplæring.

– Det gikk veldig bra, men på et tidspunkt hadde jeg lyst til drive under eget tak. Da var det kun meg og Tommy Clausen for Stian Fløtre var under utdannelse. Våren 2011 flyttet vi opp til Wergeland.

Kun gått én vei

– Kort tid før ansatte vi noen flere, og etter det har det kun gått en vei og det er oppover. I løpet av denne perioden har vi doblet omsetning to ganger. Vi har blitt Gasellebedrift både i 2011 og i 2015, sier Sagen-Hafstad og smiler.

Sagen-Hafstad syns utviklingen har vært veldig spennende.

– Jeg har aldri hatt en rolig dag på 10 år. Når jeg startet for meg selv var tanken at jeg skulle få mer fritid og regulere arbeidsdagen selv. Men det eneste du egentlig kan regulere når du starter for deg selv er om du vil jobbe 14 eller 16 timers dag.

To grunner til suksess

At det til tider har vært svært tøft legger ikke Sagen-Hafstad skjul på.

– Det var spesielt tøft etter at jeg fikk barn. Jeg tror ikke jeg hadde klart å bygge opp bedriften på den måten igjen dersom jeg hadde vært familiefar.

Sagen-Haftstad tror det er to grunner til at bedriften har gått så bra som den har gjort. Han mener de har vært flinke til å markedsføre seg i gode tider og brukt tid på å skape en merkevare. De har også fokusert på å kvalitetssikre opplæringen.

– Vi har begynt å utdanne våre egne lærere selv gjennom trainee-ordninger. Det er ikke alle som har passet inn, men den gjengen jeg har i dag er veldig godt trent.

Sagen-Hafstad syns det er stas at bedriften har blitt 10 år og forteller at de har mange spennende satsningsområder fremover, de har blant annet startet med båtførerkurs og har som mål å bli størst i Bergen på slike kurs.

Bli elev: https://www.positiv-trafikkskole.no/bli-elev/

Positiv Trafikkskole

Vår skole i Bergen er størst på kurs og best på beliggenhet. Vi henter ved skole, hjem og arbeidsplass etter avtale.

Vi kan tilby deg føreropplæring på bil, tilhenger og moped.

Positiv Trafikkskole holder også kurs og eksamen i båtførerprøven.

Våre bilelever får gratis tilgang til vår unike elevside, samt gratis tilgang til Teorifilm.no så lenge man er aktiv elev.

Teorifilm.no, som er utviklet av Positiv Trafikkskole, inneholder filmer og teoritester av alle øvelsene du skal lære. Dette medfører effektiv opplæring og mer kvalitet på den private øvelseskjøringen.