POSITIV SAMARBEID: – Positiv Trafikkskole er en veldig god ambassadør for oss på Audi Møller Bil, sier selger hos Audi Møller Bil Minde, Torbjørn Oen-Mjelva. Daglig leder ved Positiv Trafikkskole, Ove Sagen-Hafstad, har vært totalkunde hos bilforhandleren i 16 år, og er veldig godt fornøyd med samarbeidet.

Positiv Trafikkskole blir hundre prosent elektrisk

Trafikkskolen på Wergeland har kjøpt åtte nye Audi Q4 e-tron. – Dette er en del av vår satsning som handler om at vi skal bli en grønn skole. Innen et år vil vi være hundre prosent elektrisk, sier daglig leder ved Positiv Trafikkskole, Ove Sagen-Hafstad.

Positiv Trafikkskole har alltid vært en profesjonell, innovativ og moderne trafikkskole. I bilbransjen er fremtiden elektrisk. Det tar trafikkskolen på Wergeland på alvor, og tar mål av seg å være hel-elektrisk innen et år. Skolen har kjøpt åtte Audi Q4, fire er i drift, og fire kommer i løpet av neste halvår.

– Innen nyttår vil våre diesel-drevne automatgir-biler være byttet ut med elektriske biler. Da vil åtte av ni biler hos oss være elbiler. Ettersom vi fremdeles tilbyr førerkort på manuelt gir, vil det gå et år før vi er helt elektrisk. Men veien videre er lagt, og per i dag har vi 90 prosent automatgir-elever, sier Ove Sagen-Hafstad.

Fantastisk komfort

– Handler det grønne skiftet like mye om økonomi som om miljø?

– Helt klart. Vi tar det grønne skiftet på alvor, men vi legger ikke skjul på at det vil være gunstig for totaløkonomien vår å gå vekk fra fossildrevne biler. Et annet viktig poeng er at svært mange av våre elever øvelseskjører med elbil hjemme. Da vil det være en fordel for eleven at det blir mest mulig likt, sier Sagen-Hafstad.

Han var aldri i tvil om at trafikkskolen skulle velge Audi Q4 som deres foretrukne skolebil på klasse B.

– Bilen har alt som skal til for å få fornøyde elever og lærere. Den er lettkjørt, har lang rekkevidde, alt av sikkerhetsutstyr og ikke minst en fantastisk komfort, sier den daglige lederen.

Riktig «timing»

Hos Audi Møller Bil Minde er man naturligvis veldig fornøyd med Sagen-Hafstads valg, og gleder seg over at trafikkskolen allerede er fornøyd.

– Bilene som Positiv Trafikkskole har kjøpt er Q4 e-tron med firehjulstrekk med 299 hestekrefter og en rekkevidde på 470 kilometer. Dette er stille og kvikke biler med en helt egen kjøredynamikk. Det er også veldig lettkjørte biler, og jeg tror vi kan garantere en god kjøreopplevelse for trafikkskolens elever, sier selger hos Audi Møller Bil Minde, Torbjørn Oen-Mjelva.

Han kan også opplyse at bilforhandleren på Minde nesten utelukkende selger elektriske biler.

– Fossil-drevne biler som for eksempel A3 og A6, som vi solgte veldig mye av før, selger vi ikke lenger. Der er det helt stopp. Så fremtiden er elektrisk, og timingen til Ove Sagen-Hafstad og Positiv Trafikkskole er helt riktig, sier Oen-Mjelva.

En god ambassadør for oss

Han er full av lovord når det gjelder samarbeidet mellom bilforhandleren på Minde og trafikkskolen på Wergeland.

– Jeg opplever at vi er opptatt av å hjelpe hverandre. Dersom Sagen-Hafstad kommer til oss med et problem, skal vi være behjelpelig med å løse dette så raskt som mulig. Dessuten er han positiv dersom vi har noen ønsker, og vi ser på ham og Positiv Trafikkskole som en veldig god ambassadør for oss på Audi Møller Bil.

Sagen-Hafstad er rask med å kvittere.

– Vi har vært totalkunde hos Audi Møller Bil på Minde i 16 år. Vi kan ikke få fullrost den totalservicen vi opplever i alle ledd. Når vi en sjelden gang har et problem med en bil, får vi det fikset med én gang. Og slik må det nesten være for en trafikkskole, sier Ove Sagen-Hafstad.